6850 Manual

Geschikt voor de DS 6840 en 6841

De internet deurbel 6840 en 6841 kan draadloos worden verbonden met een elektrische deuropener. Hiervoor is namelijk deze draadloze unlock controller beschikbaar. Vanuit de bel gaat er dus een draadloos signaal naar deze unlock module wanneer in de app wordt aangegeven dat de deur open moet gaan.

  • De unlock controller kan zowel Arbeidstroom als Ruststroom sloten schakelen. Er zijn namelijk 2 soorten openers mogelijk: Normally Open Locks (Ruststroom) of Normally Closed locks (Arbeidsstroom). Bij Arbeidsstroom krijgt de opener alleen stroom wanneer de opener open moet gaan. Dit is het meest gebruikelijk. Bij ruststroom valt bij de opener de stroom weg wanneer het slot open moet gaan, dit is bijvoorbeeld een magneetdeuropener.
  • De unlock controller werkt alleen als een schakelaar en levert dus niet zelf de stroom voor de deuropener.
  • De duur waarop het slot open gaat kan in de controller worden ingesteld op 1, 4 of 8 seconden.
  • Het is niet mogelijk om een exit button aan te sluiten. Gebruik hiervoor de optionele afstandsbediening (DS6854).
  • De controller heeft een pairingsknop en LED status lampje waarmee de controller kan worden gepaired met de deurbel.
  • De unlock controller werkt op maximaal 15 meter vanaf de deurbel.

Pairings procedure om unlock controller te verbinden met de deurbel:

  1. sluit de deurbel 6840 aan op stroom, internet en de app
  2. open de app zodat je live door de camera van de deurbel kunt kijken
  3. druk kort op de pairingsknop op de unlock controller, het lampje zal kort aangaan
  4. druk nu op unlock in de app, het LED lampje op de unlock controller gaat nu knipperen
  5. druk nu kort op de pairingsknop op de unlock controller, het LED lampje stopt nu met knipperen en gaat uit
  6. druk nu nogmaals op unlock in de app, het LED lampje  zal nu een aantal keren knipperen, de pairing is nu succesvol en afgerond
  7. als check: druk nu op unlock in de app, je hoort dan een tik geluid in de deurbel, en ook in de controller

Ontkoppelen:

  • Druk langer dan 5 seconden op de pairingsknop op de unlock controller, net zolang totdat het LED lampje uitgaat. Daarna is de unlock controller niet meer verbonden met de deurbel.

 

Instellen unlock tijd

  • Schroef de unlock controller open
  • Verplaats de rode connector naar connectors bij 1S, 4S of 8S om de unlock tijd in te stellen

Aansluitschema op basis van 1 stroomvoorziening:

(voor wanneer het slot, net als de unlock controller werkt op 12V DC)

Aansluitschema op basis van 2 stroomvoorzieningen:

(voor wanneer het slot op een andere voltage werkt dan de unlock controller die werkt op 12V DC)

Op een internet deurbel 6850 kan een elektrisch slot worden aangesloten. Dit kan met een kabel aan de achterkant van de bel. Of draadloos met een unlock controller. De aangesloten elektrische deuropener kan worden geopend in de app, of door een blauwe RFID chip tegen de deurbel aan te houden. De blauwe RFID chips kunnen met de deurbel en de rode en de gele RFID chip gekoppeld of ontkoppeld worden met de deurbel. Er kunnen maximaal 5000 blauwe RFID chips worden gekoppeld.

RFID chips worden als volgt geprogrammeerd:

A. Toevoegen rode en gele RFID chips

Met rode chip kunnen blauwe chips worden ontkoppelt, zodat ze de deur niet meer kunnen openen.
Met de gele chip kunnen blauwe chips worden gekoppelt, zodat ze de deur kunnen openen.

Om de rode en de gele chips te koppelen aan de deurbel volg de volgende stappen:

  1. zorg dat de deurbel aanstaat en verbonden is met stroom, internet en app
  2. achterop de deurbel zitten 3 kleine schuifjes, zorg dat alle 3 schuifjes naar beneden geschoven staan
  3. haal nu de stroom van de deurbel
  4. schuif nu het meest rechter schuifje (positie 3) naar boven
  5. voorzie de deurbel weer van stroom
  6. rood en blauw licht knippert nu aan de voorkant van de bel
  7. houdt de gele chip nu tegen de RFID chip lezer aan de voorkant van de deurbel, er klinkt een toon als bevestiging
  8. houdt de rode chip nu tegen de RFID chip lezer aan de voorkant van de deurbel, er klinkt een toon als bevestiging en het licht zal stoppen met knipperen
  9. haal de stroom van de deurbel
  10. zorg dat alle 3 schuifjes weer naar beneden geschoven staan
  11. voorzie de deurbel weer van stroom
  12. de rode en de gele chips zijn nu gekoppeld aan de bel en kunnen worden gebruikt om blauwe chips te (ont)koppelen

B. (ont)koppelen van blauwe chips

  1. haal de stroom van de deurbel
  2. achterop de deurbel zitten 3 kleine schuifjes, zorg dat alle 3 schuifjes naar beneden geschoven staan
  3. voorzie de deurbel weer van stroomKoppelen blauwe chip:
  4. houdt de gele chip nu tegen de RFID chip lezer aan de voorkant van de deurbel, er klinkt een toon als bevestiging
  5. houdt de blauwe chip nu tegen de RFID chip lezer aan de voorkant van de deurbel, er klinkt een toon als bevestigingOntkoppelen blauwe chip:
  6. houdt de rode chip nu tegen de RFID chip lezer aan de voorkant van de deurbel, er klinkt een toon als bevestiging
  7. houdt de blauwe chip nu tegen de RFID chip lezer aan de voorkant van de deurbel, er klinkt een toon als bevestiging

Als je 3 x een pieptoon hoort, dan is er een fout in de bediening of de RFID chip is defect.
Je kunt geen RFID chips koppelen aan de deurbel dit ook al aan een andere deurbel gekoppeld zijn.
Je kunt geen RFID chips ontkoppelen als ze niet eerst gekoppeld zijn.

6850 FAQ

Is een camera deurbel met een camera echt nodig?

Om een oproep te ontvangen op uw telefoon van iemand die aanbelt, waar u ook bent, is geen deurbel met een camera nodig. Met bijvoorbeeld de Doorsafe 1000 kunt u zonder camera, internet verbinding of app een telefonische oproep ontvangen en praten met wie aanbelt, waar u maar bent, en dan mist u geen bezoekers die aanbellen meer. Dus als u wel het gemak wilt van het ontvangen van een oproep als iemand aanbelt, om hiermee eerst te kunnen praten voordat u de deur open doet, waar u ook maar bent, dan is hier een deurbel oplossing voor die geen camera heeft en waarbij u niet eens de indruk wekt bij de buren, dat u eventueel niet voldoet aan privacy wetgeving.

Maar aanvullend op dit gemak van het overal kunnen ontvangen van een oproep van wie aanbelt, wilt u misschien ook iets doen om uw eigen veiligheid te vergroten en ook kunnen zien wie er aanbelt. Dit is tegenwoordig mogelijk door een camera deurbel of een bewakingscamera te plaatsen bij de voordeur.

Wat mag wel met een deurbel met een camera?

Het is geen probleem om met een camera deurbel nadat iemand aanbelt te kunnen zien wie er aanbelt nadat u van de app een melding ontvangt. Dus via een app of een scherm kijken door een camera om te kunnen zien wie er voor de deur staat, voordat u open doet, dat mag. Het is ook geen probleem om zodra de camera deurbel of de bewakingscamera een beweging ziet een melding te ontvangen of het scherm aan te laten springen om te zien wat de beweging heeft veroorzaakt. Een camera die in verbinding staat met een scherm of een app is niks anders dan een digitaal raam in uw deur. En tegen het hebben van een raam in uw deur is uiteraard geen wetgeving. Het is natuurlijk wel zo dat een raam in uw deur bij de buren niet de suggestie kan wekken dat u ook opnames maakt. En dat is wat wel kan gebeuren bij het ophangen van een camera deurbel. En dat is ook waar de grens ligt: opnames maken met een camera deurbel mag niet zo maar.

Mag ik de beelden van de camera ook opnemen?

Er ontstaat een mogelijk probleem met privacy wetgeving als u er voor kiest om de beelden van de camera deurbel of de bewakingscamera ook op te slaan. Dus alleen als u van plan bent om opnames te maken moet u rekening houden met privacy wetgeving. Bij alle producten van Doorsafe met een camera is het aan de gebruiker om te beslissen om het maken van opnames, nadat iemand aanbelt, en of nadat een camera een beweging ziet, of voortdurend, aan te zetten. Alle camera deurbellen en bewakingscamera’s van Doorsafe nemen standaard geen beelden op. Dit moet door de gebruiker zelf worden aangezet in de instellingen van het product. Dus als u als de gebruiker van een Doorsafe product het maken van opnames aan zet van de camera deurbel of de bewakingscamera, dan is het belangrijk om hierbij aan de geldende privacy wetgeving te voldoen.

Hoe voldoe ik aan de huidige privacy wetgeving?

Wat nu wel of niet mag, bij het maken van opnames met een camera deurbel of een bewakingscamera is niet geheel duidelijk, want er zijn aantal hele subjectieve afwegingen. En wat ook verwarrend is, is dat de Politie zelf aangeeft baat te hebben bij het oplossen van misdaden als er camera beelden zijn die zijn opgenomen bij de opsporing van de misdadiger. Maar de Autoriteit Persoonsgegevens lijkt meer idealistisch te denken. Deze Autoriteit lijkt vooral de privacy te willen bewaken, in plaats van de openbare veiligheid en het risico op een inbraak of een overval. Het zal uiteindelijk gaan om het vinden van enerzijds een goed evenwicht tussen de vrijheid om de eigen veiligheid te beschermen, zeker als de politie dit zelf niet doet omdat niet op elke hoek van de straat een agent kan staan. En anderzijds respect voor de privacy van buren en iedereen op straat en om misbreuk van het maken van opnames met camera’s te voorkomen.

Om aan de privacy wetten te voldoen is het belangrijk om in ieder geval het volgende in acht te nemen:

  1. Maak geen, of in ieder geval zo min mogelijk, opnames van de openbare weg, of anderen, zoals het huis van bijvoorbeeld de buren. Richt de camera zo dat dit niet of zo min mogelijk het geval is.
  2. Om te beginnen met het maken van opnames moet er een geldige reden zijn. Bijvoorbeeld een recente inbraak bij u of in de buurt. Het is toegestaan om tijdelijk opnames te maken met als doel persoonlijke eigendommen te beschermen. Zodra het risico op een inbraak is verdwenen moet het maken van opnames worden gestopt. Hoe lang dit het geval is, is erg subjectief. Het is nooit toegestaan om opnames te maken met als doel om de privacy van mensen, goederen en dieren te schenden.
  3. De opgenomen beelden mogen niet langer dan een redelijke termijn, bijvoorbeeld 1 maand, worden opgeslagen.
  4. De opgenomen beelden mogen niet met anderen worden gedeeld, bijvoorbeeld op social media.
  5. Alle opgenomen beelden moeten besloten, lokaal en onder eigen beheer worden opgeslagen en mogen bijvoorbeeld niet in een cloud omgeving worden opgeslagen waar anderen ook naar de beelden kunnen kijken. Bij alle Doorsafe producten met een camera worden de beelden opgeslagen op een lokale sd-kaart en opslag in de cloud is niet mogelijk bij al onze camera deurbellen en is alleen optioneel mogelijk bij onze bewakingscamera’s.
  6. Alleen de politie mag opnames vorderen als onderdeel van een strafrechtelijk onderzoek.
  7. Opgenomen mensen hebben het recht om de opnames te bekijken en de eventueel opgenomen audio te beluisteren.
  8. Maak duidelijk kenbaar dat er opnames worden gemaakt en plaats de camera duidelijk in het zicht en niet verborgen. Dit kenbaar maken van opnames kan worden gedaan met de stickers die bij alle Doorsafe producten met een camera worden meegeleverd.
  9. Voorkom dat u de suggestie wekt dat u beelden ook wilt gaan opnemen als u dit niet van plan bent. Ga altijd met betrokkenen zoals bijvoorbeeld uw buren in gesprek als u er voor kiest om een camera deurbel te plaatsen en eventueel ook opnames te maken om er voor te zorgen dat dit in goed overleg gebeurt en niet tot een rechtszaak of een klacht bij de Autoriteit Persoonsgegevens leidt.
  10. U kunt camera’s die opnames maken opgeven bij de het politie project Camera in Beeld. Zodat bij een misdrijf de politie de camera beelden gericht en snel kan opvragen.

Is Doorsafe aansprakelijk te stellen?

Wij zijn als Doorsafe op geen enkele manier aansprakelijk te stellen voor gebruikers van onze producten die niet voldoen aan de privacy wetgeving, omdat het de keuze van de gebruiker is om voor een deurbel met een camera of een bewakingscamera te kiezen en vervolgens om het maken van opnames wel of niet aan te zetten. Voor het kunnen ontvangen van een oproep op een telefoon van iemand die aanbelt, is in ons assortiment ook een oplossing zonder camera. En als er toch gekozen wordt voor een oplossing met een camera, dan is het maken van opnames ook een keuze geweest van de gebruiker zelf. En er is geen wetgeving die het verkopen van camera deurbellen en bewakingscamera’s in zijn geheel verbiedt. En dat zou ook heel erg onverantwoordelijk zijn om gebruikers de mogelijkheid te ontnemen om de eigen veiligheid te beschermen. Privacy is belangrijk, maar niet ten koste van alles, vinden wij. Wij willen wel de gebruikers van onze producten goed informeren over hoe een camera deurbel of een bewakingscamera zo kan worden gebruikt dat dit geen klachten of rechtszaken oplevert doordat de suggestie wordt gewekt dat niet aan de huidige privacy wetgeving wordt voldoen.

In het kort: bij installatie deurbel altijd direct op de WiFi router aansluiten. Nadat deurbel eenmaal is toegevoegd aan de app, is het mogelijk om een switch tussen de deurbel en de WiFi router toe te voegen.

Bij de eerste installatie van de deurbel is het belangrijk dat de deurbel met een netwerkkabel direct is aangesloten op dezelfde WiFi router waarmee de smartphone via WiFi verbonden is. Want de app op de smartphone gaat via WiFi in het directe netwerk van de router zoeken naar verbonden deurbellen.

Als de deurbel verbonden is via een netwerk switch, dan lukt het vaak niet om de deurbel in het netwerk te vinden. Sluit daarom bij installatie de deurbel direct aan op de WiFi router. En nadat de installatie succesvol is verlopen, en het toevoegen van de deurbel aan de app was succesvol, is het toevoegen van een switch wel mogelijk.

Android 9

  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Zoek op ‘Yoosee’, of kies ‘Apps’ en dan ‘Yoosee’

  • Kies “Mobiele gegevens’
  • Zet ‘gegevensgebr. achtergrond toestaan’ aan
  • Zet ‘App toestaan bij Geg. besp. aan’ aan

  • Kies ‘Batterij’
  • Zet ‘Batterijverbr. optimalis.’ uit zodat er staat ‘Niet geoptimaliseerd’

  • Kies ‘Machtigingen’
  • Zet alle machtigingen aan

  • Kies ‘Meldingen’
  • Zet alle meldingen aan
  • Druk ‘Default’, ‘Miscellaneous’ en ‘Message’ voor diverse andere instellingen

  • Ga naar Instellingen
  • Kies Batterij
  • Zorg dat Energiebesparingsmodus uit staat

  • Ga naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Yoosee’ (helemaal onderaan de lijst met apps)
  • Zet ‘Ververs op achtergrond’ aan
  • Kies ‘Berichtgeving’
  • Zet ‘Sta berichtgeving toe’
  • Zet ‘Geluiden’ en ‘Badges’ aan

Als de app alleen meldingen geeft nadat iemand heeft aangebeld als de app open staat op het scherm en dus actief is, maar niet als de app afgesloten is en in de achtergrond zou actief zou moeten blijven, dan kan het zijn dat Android of iOS om de accu te besparen de app afsluit of omdat dataverbruik in de achtergrond niet is toegestaan.

U kunt hieraan het volgende doen:

  • Zet iedere vorm van accubesparing van apps in de achtergrond uit
  • Zet iedere vorm van databesparing van apps in de achtergrond uit

Hoe dit werkt verschilt per Android en iOS versie en merk van de telefoon, zie onder voor de diverse plekken waarop dit kan staan:

Android 9 van Samsung:    

  • Ga in Android naar Instellingen en zoek op Batterij
  • Kies voor ‘Batterijverb. Optimalis.’
  • Kies in de lijst Yoosee en zet Batterijverbruikoptimalisatie uit

 

 

 

 

 

 

 

[space]

  • Ga in Android naar Instellingen en zoek op Batterij
  • Kies voor Batterij en kies voor Instellingen
  • Zet alles uit
  • Ga een stap terug, druk op Yoosee en controleer of ‘App in sluimerstand’ uitstaat

Android 7 van Lenovo: Accugebruik optimalisatie uitzetten

  • Zoek in instellingen op accu, kies ‘Accuoptimalisatie’, Kies in de dropdown ‘Alle apps’, selecteer de Yoosee app, Druk op de Yoosee app, Zet ‘Niet optimaliseren’ aan.

[space]

  • Zoek in instellingen op ‘accu’, kies voor Accu, zet Intelligente energiebesparing uit

Android 6 van Samsung: Energiebesparing uitzetten

iOS:

  • Ga in iOS naar ‘Instellingen’, zoek op Batterij
  • Zet Energiebesparingsmodus uit.

 

 

Zowel bij de Yoosee als de DIY Smart app kunnen via de ‘Delen’ functie extra gebruikers worden toegevoegd.
Bij de Yoosee app kunnen de rechten van deze gebruikers afzonderlijk worden beheerd. Bij de DIY Smart app kan dit niet.

Yoosee app:

In het algemeen:

  • De Doorsafe 6600 is met de Yoosee app te delen met maximaal 10 gebruikers.
  • De 1ste gebruiker (de admin) deelt via de ‘delen’ functie in de app de toegang tot de bel met extra gebruikers.
  • Iedere gebruiker heeft een eigen gebruikersaccount nodig. Het is niet mogelijk om met dezelfde inloggegevens op twee verschillende smartphones in te loggen. Gebeurt dit wel, dan zal de app zich automatisch uitloggen op de smartphone waar al op was ingelogd.
  • Vanwege uw eigen veiligheid kan er maar 1 gebruiker de eerste installatie uitvoeren. Deze eerste gebruiker wordt de Admin gebruiker en heeft als enige alle gebruikersrechten. Alleen bij de eerste gebruiker werkt het fabriekswachtwoord 123. Daarna komt dit wachtwoord te vervallen. Extra gebruikers zullen de melding krijgen: wachtwoord onjuist. Het wachtwoord 123 werkt dus maar 1 keer. Daarna is het wachtwoord willekeurig en wordt niet vrijgegeven door de deurbel/app.
  • Na een reset van de bel is het wachtwoord weer 123 en wordt de eerste gebruiker weer de admin gebruiker van de bel.
  • Bij een deurbel van voor 2018 (firmware 13.0.1.10), zal er niet om een wachtwoord worden gevraagd bij de 1ste gebruiker, maar verder werkt alles gelijk.

Beheren van de rechten van extra gebruikers:

  • De Admin gebruiker kan per gebruiker via de Share functie de volgende rechten delen:
    • Voice chat: een gebruiker kan praten met wie er aanbelt
    • Speel de video af: een gebruiker kan opgenomen video’s terugkijken
    • Set alarm status: een gebruiker kan de bewegingssensor aan en uit zetten
    • Ontgrendelen: een gebruiker kan in de app tijdens een oproep de deur openen
    • Apparaat informatie ontvangen: een gebruiker ontvangt een push-bericht bij aanbellen of alarm
  • De Admin gebruiker kan als volgt de rechten van een extra gebruiker beheren:
  1. De 1ste gebruiker drukt op ‘Delen’
  2. Kies onder ‘Gedeelde bezoekers’ een gebruiker uit de lijst van extra gebruikers
  3. Druk op ‘Configureren’ om de rechten van de gebruiker te bepalen en druk op ‘Bevestig’.

Via de app toegang delen kan op 2 manieren:

  • Via een QR code:
    De Admin gebruiker kan als volgt via het scannen van een QR code een extra gebruiker toegang geven tot de deurbel:
  1. De 1ste gebruiker drukt op ‘Delen’ in de Yoosee app
  2. De 1ste gebruiker drukt op ‘Face to Face delen’, er verschijnt een QR-code
  3. De extra gebruiker drukt in de app op +
  4. De extra gebruiker drukt op ‘Scan het’, en scant de QR-code
  5. De extra gebruiker druk op ga naar verbinden en geeft de deurbel een naam.
    De deurbel is nu aan de app toegevoegd van de extra gebruiker.
    De 1ste gebruiker (de admin) kan per gebruiker actief de rechten beheren. Dus ook na het toevoegen kunnen rechten worden gegeven, of worden ingetrokken.
  • Via het emailadres van het extra account
  1. De 1ste gebruiker drukt op ‘Delen’ in de Yoosee app
  2. De 1ste gebruiker vult het emailadres is van de extra gebruiker en drukt op delen
  3. De extra gebruiker krijgt in de app een (pop-up) notificatie, met de vraag of het delen wordt aanvaard.
    Als deze pop-up notificatie niet verschijnt, kijk dan bij ‘Mijn’ (rechtsonder in de app) en dan Notificatie centrum en druk op het bericht.
  4. De extra gebruiker geeft de deurbel een naam

 

DIY Smart app:

In het algemeen:

  • De Doorsafe 6600 is met de DIY Smart app te delen met maximaal 10 gebruikers.
  • De 1ste gebruiker (de admin) deelt via de ‘delen’ functie in de app de toegang tot de bel met extra gebruikers.
  • Iedere gebruiker heeft een eigen gebruikersaccount nodig. Het is niet mogelijk om met dezelfde inloggegevens op twee verschillende smartphones in te loggen. Gebeurt dit wel, dan zal de app zich automatisch uitloggen op de smartphone waar al op was ingelogd.
  • Vanwege uw eigen veiligheid kan er maar 1 gebruiker de eerste installatie uitvoeren. Deze eerste gebruiker wordt de Admin gebruiker en heeft als enige alle gebruikersrechten. Alleen bij de eerste gebruiker werkt het fabriekswachtwoord 123. Daarna komt dit wachtwoord te vervallen. Extra gebruikers zullen de melding krijgen: wachtwoord onjuist. Het wachtwoord 123 werkt dus maar 1 keer. Daarna is het wachtwoord willekeurig en wordt niet vrijgegeven door de deurbel/app.
  • Na een reset van de bel is het wachtwoord weer 123 en wordt de eerste gebruiker weer de admin gebruiker van de bel.
  • Bij een deurbel van voor 2018 (firmware 13.0.1.10), zal er niet om een wachtwoord worden gevraagd bij de 1ste gebruiker, maar verder werkt alles gelijk.

Via de app toegang delen kan alleen op deze manier:

  • Via het emailadres van de extra gebruiker
  1. De 1ste gebruiker drukt op ‘Delen’ in de Yoosee app
  2. De 1ste gebruiker vult het e-mailadres in van de extra gebruiker en drukt op delen
  3. De extra gebruiker krijgt in de app een (pop-up) notificatie, met de vraag of het delen wordt aanvaard.
    Als deze pop-up notificatie niet verschijnt, kijk dan bij ‘Mijn’ (rechtsonder in de app) en dan Notificatie centrum en druk op het bericht.
  4. De extra gebruiker geeft de deurbel een naam.
    De deurbel is nu aan de app toegevoegd van de extra gebruiker.
    Extra gebruikers kunnen alleen: een (alarm) melding ontvangen bij een aanbeller of beweging, een gesprek voeren en opnames maken.
    De 1ste gebruiker kan bepalen of een gebruiker een (alarm) melding ontvangt door als 1ste gebruiker in de instelling te gaan naar ‘Alarm instellingen’ en dan ‘Accounts die een push alarm ontvangen’ en druk dan op “Voeg alarm melding account toe’, dan zal te nummer te zien zijn van het account van de extra gebruiker. De 1ste gebruiker kan zijn eigen (alarm) meldingen los van de extra gebruikers aan en uit zetten door ‘Ontvang alarmmelding’ aan of uit te zetten.

Ja het is mogelijk om de beelden van een Doorsafe camera deurbel op te slaan op een Synology NAS of NVR via een RTSP / ONVIF stream bij de modellen DS7700, DS7710 en DS7702.

Zie ook deze informatie voor een uitleg in detail, ook met handige uitleg video’s.

Mogelijke pakketten:

Mogelijke losse onderdelen om een product zelf samen te stellen waarvan je de beelden kunt opslaan op een Synology NAS via een RTSP stream:

Met een DS6600 (die nu niet meer wordt verkocht) is dit als volgt mogelijk:

De internet video deurbel met camera Doorsafe 6600, Doorsafe 6840 en Doorsafe 6841 werken allemaal met de Yoosee app. De Yoosee app is voorzien van een RTSP functie. Via deze RTSP functie is het mogelijk om alle beelden van de deurbel op te nemen op een Synology NAS (network attached storage). Je gebruikt de Synology NAS dan als een NVR (network video recorder). Deze handleiding geldt niet voor de producten die we nu verkopen. Want die werken allemaal met de Smart Life app. We zijn gestopt met de verkoop met producten die werken met de Yoosee app omdat die niet voldoet aan de AVG.

Hieronder staat alleen voor een NAS van het merk Synology hoe de beelden op de Synology NAS kunnen opgeslagen. Maar er zijn nog veel meer merken die een NAS maken. In theorie is het ook mogelijk om ook een NAS van een ander merk te koppelen. Maar omdat er zoveel merken zijn, hebben wij er voor gekozen om alleen voor het meest populaire merk een handleiding te maken.

In alle gevallen is het zo: de deurbel en de NAS moeten in hetzelfde LAN zijn.

Hoeveel deurbellen of camera’s u aan de Synology Surveillance software kunt toevoegen is beperkt met licenties. Bijvoorbeeld de Synology DS118 is het maximale aantal camera’s 2. Dit kan per model verschillen. Om meer camera’s te kunnen toevoegen is het nodig om een aanvullende licentie te kopen bijv. bij de winkel waar u de Synology heeft gekocht. Meer informatie hierover staat hier.

De algemene RTSP informatie is:

  • rtsp://admin:[in de app opgegeven RTSP wachtwoord]@[LAN IP die te vinden in in de app]:554/onvif1

  • Main stream – rtsp://admin:[in de app opgegeven RTSP wachtwoord]@[LAN IP die te vinden in in de app]:554/onvif1
  • Sub-stream – rtsp://admin:[in de app opgegeven RTSP wachtwoord]@[LAN IP die te vinden in in de app]:554/onvif2

Dit is het ONVIF poortnummer:

  • ONVIF port: 5000; Device discovery port: 3702

Het maken van de koppeling met een Synology NAS gaat als volgt:

1.

Zet de RTSP functie aan en geef een wachtwoord op:

  • Open de Yoosee app
  • Ga naar Instellingen
  • Kies NVR-verbinding
  • Schakel RTSP in
  • Geef een sterk RTSP-wachtwoord op

Noteer het IP adres van de deurbel:

  • Open de Yoosee app
  • Ga naar Instellingen
  • Kies de bovenste optie
  • Noteer het IP adres dat achter LAN IP staat

2.

  • Open het hoofdmenu van de Synology NAS
  • Open het package center
  • Zoek op ‘Surveillance station’
  • Installeer & open het Surveillance station

3.

  • Kies IP camera

4.

  • Kies ‘voeg camera toe’ of Toevoegen linksboven

5.

  • Kies ‘Volledige installatie’

6.

  • Kies ‘Door de gebruiker gedefineerd’

7.

  • Vul bij naam een naam in die u aan de deurbel wilt geven in de NAS, deze naam hoeft niet overeen te komen met de naam in de app.
  • Vul bij ‘Pad’ het volgende in:

rtsp://admin:[in de app opgegeven RTSP wachtwoord]@[LAN IP die te vinden in in de app]:554/onvif1

Dus dit ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:

rtsp://admin:[email protected]:554/onvif1

Laat dus de [ en ] haakjes vallen.
Vul na admin: het RTSP wachtwoord in dat is opgegeven in de Yoosee app.
Vul bij LAN IP het ip adres van de deurbel in dat te vinden is in de Yoosee app.
En rtsp://  voeg niet te worden ingevuld, want dit staat al voor het invul veld

8.

  • Kies ‘Verbinding testen’.
    Er moet na poosje een stilstaand beeld van de deurbel verschijnen en een groene vink.
  • Kies ‘Volgende’

9.

  • In dit scherm hoeft niks te worden aangepast

10.

  • Stel hier in in welke map en op welk volume de beelden worden opgeslagen (opnameopslagruimte)
  • Stel eventueel een maximale duur of omvang van de map op

11.

  • Kies continu voor het voortdurend opnemen van de beelden van de deurbel

12.

  • Bekijk hier een samenvatting en kies Voltooien

13.

  • Bovenin beeld is de deurbel nu in een strook te zien met aan de linkerkant een mini scherm afbeelding.
    Er is in het icoontje een rode stip te zien die aangeeft dat de opnames worden opgeslagen.
  • Klik op het Play icoon (pijltje naar rechts) om door de deurbel te kunnen kijken en het geluid te horen

14.

  • Klik op het beeld van de deurbel om aanvullende foto’s te maken, de resolutie te verhogen of te verlagen of hetgeluid te dempen, etc. (alle icoontjes linksonder in beeld)

15.

  • Druk op de rechtermuisknop om o.a. de instellingen van de deurbel te kunnen bewerken

16.

Om de opnames te kunnen terugkijken:

  • Kies File Station
  • Ga naar de eerder opgegeven map, hier is dat de default map: Surveillance en kies dan de map met de opgegeven naam

Gebruik VLC mediaplayer voor het terugkijken van de beelden.

  • De beelden kunnen voortdurend worden bekeken en opgenomen op een windows laptop of PC met de CMS Client software.
  • Het is niet mogelijk om met deze software ook een alarmmelding te ontvangen bij beweging of als er iemand aanbelt. Dat kan alleen via de app.
  • Er is van deze software geen versie beschikbaar voor Apple computers.
  • Download hier de software: Download software (versie 1.0.0.53)

Om deze software te gebruiken is het nodig om hierop in te loggen. Inloggen kan met:

  1. Admin inlog:
    User ID= admin
    Password=
  2. Mail/user ID login
    Gebruik dezelfde inloggegevens die worden gebruikt bij het inloggen op de Yoosee app
  • Als bij de installatie de Chinese taal te zien is, druk dan eerst op de knop. En kies daarna in het dropdown menu voor Engels.
  • Zet Auto Login uit om te kunnen switchen tussen inlog accounts.

 

 

De software kan als volgt worden gebruikt:

  1. Maak op een smartphone in de Yoosee app een gebruikers account aan
  2. Voeg de deurbellen en camera’s toe aan de app
  3. Stel per device een RTSP wachtwoord in in de app
  4. Log in op de CMS Client software met een Admin account of met een tweede gebruikers account aan (eerste aanmaken in Yoosee)
  5. Voeg de deurbellen en camera’s toe aan de CMS Client software door steeds het RTSP wachtwoord in te voeren
    (volg hiervoor de stappen in de manual hieronder)

Bekijk deze manual over hoe de CMS Client software werkt

ps. Als u met het eerste gebruikers account, waaraan de devices zijn toegevoegd, inlogt op de CMS Client software, dan zullen de devices in de software direct zichtbaar zijn. Maar als er in de software vervolgens wordt gestart met monitoring, dan zal het niet meer mogelijk zijn om aan te bellen (druk op de deurbelknop en er klinkt geen toon meer en niks zal rinkelen). Daarom moet er worden ingelogd met het Admin account of met een tweede inlogaccount en moeten de devices worden toegevoegd via het RTSP wachtwoord.

Bekijk hier een uitleg van hoe deze software werkt: