6700 Manual

Stap 1. – Alles op tafel leggen om te testen.

Leg alle producten op tafel en test alles eerst voordat u begint met monteren.

Stap 2. – Internet module met de deurbel verbinden.

Sluit de blauwe, rode, gele en witte draad die uit de deurbel komen aan op het stekkertje dat bij de internet module zit.

Steek het stekkertje met de twee uiteindes in de internet module in poort VD1 (zie afbeelding bij nummer 6).

Sluit de deurbel aan op het ene uiteinde van het stekkertje (en een eventueel scherm op het andere uiteinde).

Bij de montage van de deurbel kunt u in de montagebeugel de verbinding maken (zie foto).

Kies bij langere kabellengtes voor een siamese coax draad en laat het video signaal (de witte draad) door de kern van de coax lopen.

Zie ook deze info voor meer informatie over kabels, kabellengtes en hoe u kabels kunt verbinden.

Stap 3. – Internet module op stroom aansluiten.

Steek de meegeleverde stroomadapter in poort nummer 5 (GND / +15V).

Zie video voor hoe de stroomkabel kan worden verlengd.

Stap 4. – App downloaden & account aanmaken.

Installeer de Smart Life app van Tuya

Stap 5A. – Internet module verbinden met internet verbinden via WiFi (of via een netwerkkabel in stap 5B)

  • Open de Smart Life
  • Kies in de app voor + 
  • Kies voor ‘Camerabewaking’ en kies voor ‘Smart Doorbell’
  • Kies in de app rechtsboven ‘QR-Code’ en kies ‘AP Mode’ en kies Next
  • Zorg dat de eigen smartphone verbonden is met uw 2,4 Ghz. WiFi netwerk
  • Voer uw eigen WiFi wachtwoord in en kies ‘volgende’
  • Maak nu met uw smartphone een WiFi verbinding met het WiFi netwerk dat de internet module uitzendt, de naam van dit netwerk  begint met SmartLife-xxxx.
  • Keer terug naar de app en bekijk de voortgang
  • Als het koppelen gelukt is: Geef de deurbel een naam
  • De deurbel is nu aan de app toegevoegd

Zie voor de exacte stappen de manual of de video.

Stap 5B. – Internet module verbinden een netwerkkabel

  • Steek de netwerkkabel adapter met daaraan de netwerkkabel in de internet module
  • Open de Smart Life app
  • Kies in de app voor + 
  • Kies voor ‘Camerabewaking’ en kies voor ‘Smart Doorbell’
  • Kies in de app rechtsboven ‘QR-Code’ en kies ‘cable
  • Zorg dat de eigen smartphone verbonden is met uw 2,4 Ghz. WiFi netwerk
  • Voer uw eigen WiFi wachtwoord in en kies ‘volgende’
  • Bekijk de voortgang
  • Geef de deurbel een naam
  • De deurbel is nu aan de app toegevoegd

Zie voor de exacte stappen de manual of de video.

Stap 6. – Testen

Bel aan op de deurbel.

De app moet een melding geven.

Optioneel: gong toevoegen

Optioneel: scherm aansluiten

Optioneel: deuropener aansluiten

De Smart Life app voldoet aan diverse certificeringen.

Op deze pagina van Tuya is het mogelijk om het volgende te downloaden:

  1. Tuya GDPR Privacy Compliance Validation Findings Summary gemaakt door TRUSTe
  2. Tuya Smart Cloud Platform White Paper

In Android & iOS App store gepubliceerd vanuit Volcano Technology Limited.
Dat is het bedrijf vanuit Tuya deze app heeft uitgegeven. Zie ook hier de verklaring van TRUSTe dat de Smart Life app van Tuya Inc. is.

Zie hier een overzicht van alle certificeringen:

6700

Meegeleverd bij de deurbel:

De Smart Life app geeft de volgende meldingen:

  • Push-melding nadat iemand aanbelt of bij beweging: smartphone standby of is actief & de app draait in de achtergrond
    Door op de push-melding te drukken, kan er door de deurbel worden gekeken & gepraat.
    Door de push-melding weg te vegen kan de oproep worden genegeerd.
  • Bel scherm nadat iemand aanbelt (met rode en groene knop & foto): smartphone is actief & app is actief (dus staat open op het scherm)
    Druk op de groene knop om de oproep te beantwoorden, door de camera te kijken en te praten.
    Druk op de rode knop om de oproep weg te drukken.

Het geluid dat een push-melding maakt nadat iemand heeft aangebeld of bij beweging, kan worden op Android smartphones worden aangepast.
Op iPhones is het aanpassen van geluiden niet mogelijk.

 

Het delen van de toegang tot producten kan op twee manieren:

1. Een extra gebruiker toevoegen, die alle rechten heeft

Door leden toe te voegen aan een ruimte/groep/familie (ruimte/groepsniveau) via Home-Beheer.
Een extra gebruiker kan een beheerder zijn of common member.
Een common member kan geen extra leden aan de ruimte/groep/familie toevoegen.

Deze extra gebruikers kunnen:

  • ontvangt een push bericht als iemand aanbelt of bij beweging
  • kan luisteren & praten
  • kan door de camera kijken
  • kan opnames bekijken
  • een deur of poort openen
  • iets veranderen in de instellingen
  • de deurbel delen met extra gebruikers

2. Een extra gebruiker toevoegen, die beperkte rechten heeft

Deze extra gebruikers hebben beperkte rechten. Een extra gebruiker:

  • ontvangt een push bericht als iemand aanbelt of bij beweging
  • kan luisteren & praten
  • kan door de camera kijken
  • kan opnames bekijken

Maar kan dus niet:

  • een deur of poort openen
  • iets veranderen in de instellingen
  • de deurbel delen met extra gebruikers

Er kan een periode worden opgegeven voor hoe lang de deurbel wordt gedeeld.

1. Een extra gebruiker toevoegen, die alle rechten heeft, door de gebruiker als lid toe te voegen aan een ruimte of een groep (ruimte/groepsniveau) via Home-Beheer

2. Een extra gebruiker toevoegen, die beperkte rechten heeft, door een product te delen (productniveau) via de deurbel instellingen

Of de app een melding geeft bij een beweging kan uit of aan worden gezet in de Smart Life app.

Zodra dit aanstaat kan er ook een gevoeligheid worden opgegeven: laag, medium, hoog.

Dit gaat als volgt:

  1. Open de Smart life app
  2. Kies de deurbel en start het kijken door de deurbel
  3. Kies rechtsboven het pennetje om naar de instellingen te gaan
  4. Kies ‘Instellingen detectie-alarm’
  5. Zet “Bewegingsdetectie Alarmschakelaar” aan
  6. Geef een gevoeligheid op: Laag/ Medium/Hoog.
  7. Optioneel: stel een schema in, kies een tijd en ‘open’ voor wanneer de bewegingsmeldingen moeten starten en ‘dicht’ voor wanneer dit moet stoppen

Maar pas wel op met te hoge verwachtingen, want het is lastig om buiten zonder AI en gezichtsherkenning relevante bewegingsmeldingen te krijgen. het belangrijkste hierbij is: laat de camera uitkijken op iets dat niet voortdurend beweegt, zoals een muur of een schutting.

Of de deurbel opnames opslaat op de SD-kaart kan uit of aan worden gezet in de Smart Life app.

Zodra dit aan staat worden er van bewegingen en aanbellers videos gemaakt.

Dit gaat als volgt:

  1. Open de Smart life app
  2. Kies de deurbel en start het kijken door de deurbel
  3. Kies rechtsboven het pennetje om naar de instellingen te gaan
  4. Kies Memory card settings
  5. Zet “SD-kaart registratie schakelaar” aan
  6. Optioneel: stel een schema in, kies een tijd en ‘open’ voor wanneer de opnames moeten starten en ‘dicht’ voor wanneer dit moet stoppen

Deze informatie is volledig van toepassing op de:

  • DS6700
  • DS6660

Deze informatie is slechts deels van toepassing op de:

DS7565: Terugkijken opnamen & aan/uitzetten bewegingsopnames kan alleen via het scherm – Bewegingsmeldingen kunnen in de app aan/uitgezet
DS7700/7710: Aan/uitzetten bewegingsopnames kan alleen via het scherm – Bewegingsopnames terugkijken kan via de app – Bewegingsmeldingen kunnen in de app aan/uitgezet

Opnames
Als bij ‘Memory card settings’ en dan ‘SD-kaart registratie schakelaar’ aanstaat worden er deze opnames gemaakt:
– van wie aanbelt
– van bewegingen
Het maken van opnames kan niet apart worden ingesteld. Dus alleen aanbellers opnemen en bewegingen niet, is niet mogelijk.
Of het maken van opnames aanstaat kan afhangen van een tijdsperiode of dag in de week door het instellen van een schema.
Schema instellen
Zet de schakelaar aan.
Stel een begintijd in en zet SD-kaart registratie schakelaar op Open. Dit is de tijd waarop de schakelaar aan zal gaan.
Stel een eindtijd in en zet SD-kaart registratie schakelaar op Dicht. Dit is de tijd waarop de schakelaar weer uit zal gaan.
Stel in op welk dagen van de week. Bij geen dagen dan is het eenmalig.
Let wel: als deze schakelaar uit staat, dan worden helemaal geen opnames meer gemaakt. Dus ook niet meer van wie aanbelt.
Bewegingsmeldingen
Als bij ‘Instellingen detectie-alarm’ de schakelaar aan staat zal zodra de deurbel een beweging ziet, de app een pushmelding geven.
De gevoeligheid hiervoor kan worden ingesteld op laag, medium en hoog.
Het geven van een melding kan afhangen van een tijdsperiode of dag in de week door het instellen van een schema.
Schema instellen
Zet de schakelaar aan en stel een mate van gevoeligheid in te stellen (laag/medium/hoog).
Stel een begintijd in en zet Bewegingsdetectie op Open. Dit is de tijd waarop de schakelaar aan zal gaan.
Stel een eindtijd in en zet Bewegingsdetectie op Dicht. Dit is de tijd waarop de schakelaar weer uit zal gaan.
Stel in op welk dagen van de week. Bij geen dagen dan is het eenmalig.
Deze informatie is van toepassing op:
DS6700
DS7565
DS6660
DS7700/7710
In de video is een iPhone te zien, maar op een Android werkt het vrijwel hetzelfde.
Soorten Meldingen
Zodra iemand aanbelt, dan krijg je een push bericht van de app.
Als je drukt op dat push-bericht, dan opent zich de app en kijk je direct door de camera van de deurbel.
Alleen als de app open staat, verschijnt eerst het scherm met de rode en groene knop en zie je eerst een foto van wie aanbelt.
Deze foto wordt wel altijd gemaakt (dus zowel als je een push bericht krijgt als wanneer je de app open staat) en deze foto is terug te kijken bij berichten.
Een- of tweewegscommunicatie
Zodra je door de camera aan het kijken bent, kan je niet direct horen wat de aanbeller zegt: er staat een kruisje door de luidspreker.
Dat is ook logisch, want de persoon die aanbelt heeft niet direct door dat u bent begonnen met door de camera kijken en zal dus ook niet beginnen met praten.
Wie aanbelt zal blijven wachten tot jij als eerste iets zegt door de deurbel.
Als je vervolgens drukt op Talk (knop wordt blauw), dan kan je direct beginnen met praten.
(als dit aanstaat zal de deurbel buiten stoppen met rinkelen en eventuele schermen zullen ook stoppen met rinkelen nadat er op Talk is gedrukt)
Kortom: als iemand aanbelt, druk je op Talk, en zeg je als eerste wat.
Vervolgens zijn er twee opties:
1. Eenwegse audio
Pas nadat je Talk weer uitzet, kan de aanbeller iets zeggen (pas na Talk uit staat gaat het kruisje weg bij de luidspreker).
Dit heeft ‘Eenwegse audio’. Je praat hierbij om de beurt.
In de instellingen kunt u bij “de basis feature set’, de Audio modus ook op ‘Tweewegse audio’ zetten.
2. Tweewegse audio
Zodra je op Talk drukt, kan ook de aanbeller iets zeggen (het kruisje gaat direct weg bij de luidspreker).
Je kunt dus nu tegelijkertijd praten.
Door Talk uit te zetten kan je eigen microfoon uitzetten.
Door op het luidsprekertje te drukken kan je niet meer horen wat de aanbeller zegt (er komt dan weer een kruisje bij de luidspreker te staan).

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Bij Android kunnen de tonen die te horen zijn nadat iemand aanbelt, of bij beweging, apart worden ingesteld.

Ook kan worden ingesteld dat de tonen toch te horen zijn als de niet storen functie op de telefoon staat ingeschakeld.

Op een iPhone kan dit allemaal niet worden ingesteld, dit laat Apple niet toe.

  1. Ga in de Android instellingen naar Apps

2. Zoek op Smart Life

3. Kies Meldingen

4.

Kies Meldingen met lange bel voor het instellen van het geluid dat het push bericht geeft nadat iemand aanbelt

Kies Meldingen met lange bel voor het instellen van het geluid dat het push bericht geeft bij een beweging

5.

Zet Meldingen aan of uit

Bepaal met Weergeven als pop-up of er bij een melding ook een pop-up push-bericht zal worden getoond

Kies bij Geluid de gewenste toon bij een melding

Laat de telefoon eventueel ook Trillen bij een melding

Laat de randen van de telefoon ook oplichten met Knipperlicht

Bij vergrendelscherm kan worden aangeven wat er te zien is bij een vergrendeldscherm

Door Niet storen negeren aan te zetten, is er ook een toon te horen als de Niet storen functie van de telefoon aan staat.

6. Het geluid dat er te horen is zodra dit scherm te zien is kan niet worden aangepast.

 

4 DRAADSKABEL

  • Knip de draad die uit de deurbel komt kort af
  • Verbind de 4 draden met elkaar met connectors

Als het geluid dat uit de speaker van de deurbel te laag is, dan kan dit deze oorzaken hebben:

  1. De kabel is te lang of de kabel is niet van het juiste type. Zie hier voor meer info over kabels. 
  2. Het volume is te laag ingesteld aan de achterkant van de deurbel. Draai met een kruiskop schroevendraaier de volume knop naar rechts voor meer volume:

Het volume dat u het scherm komt kan in het menu tijdens een oproep worden ingesteld:

 

Wilt u op uw PC ook door uw deurbel of bewakingscamera kunnen kijken? En ook kunnen praten met wie aanbelt? En uw hele SmartHome kunnen bedienen?

Dat kan door gebruik te maken van een gratis Android Emulator zoals bijvoorbeeld: BlueStacks.

BlueStacks is een Android-emulator. Dit wordt vooral gebruikt voor Gamers, die games die alleen bestaan als apps, ook op de PC willen spelen. Maar dit is ook perfect geschikt voor Smart Home gebruikers. Een Android Emulator helpt bij het maken van een Android Virtual Device (ADV) op uw pc. Het kan worden gebruikt om apps uit Google Play Store op Windows of macOS uit te voeren. U kunt elke Android-applicatie installeren, gebruiken en verwijderen, net als een fysiek Android-apparaat. Iedereen, van een gamer, tot een smart home gebruiker tot een Android-app-ontwikkelaar, kan het gratis gebruiken.

Volg deze stappen:

  1. Download en installeer Bluestacks
  2. Log in op Android met een Google account
  3. Zoek in de Google App store de Smart Life app op en installeer de app
  4. Log in op de Smart Life app met een extra gebruikers account (want het is niet mogelijk om op 2 apparaten met hetzelfde Smart Life account ingelogd te zijn)
  5. Deel vervolgens in de app de ruimte of het specifieke product met de extra gebruiker (zie de manual voor hoe delen precies werkt)

Als iemand aanbelt zal uw PC gaan rinkelen, net als uw smartphone.
En u kunt ook via de microfoon en de speakers in de PC praten met wie aanbelt

Zie hier de volledige systeem vereisten van BlueStacks.

Er zijn ook nog diverse alternatieven voor BlueStacks:

https://www.softwaretestinghelp.com/android-emulators/

 

 

 

Het verwijderen van een account in de Smart Life app gaat als volgt:
1. Ga in de app rechtsonder naar: Profiel
2. Kies rechtsboven voor het wieltje om naar Instellingen te gaan
3. Kies Account en beveiliging
4. Kies Account uitschakelen
5. Wacht 5 seconden en kies Bevestigen

Ja, met behulp van de POE adapter DS4975

Je kunt dus niet aan de kant van de router zowel stroom en internet op de netwerkkabel zetten en dan de RJ45 stekker direct in de internet module steken of aansluiten op het scherm en daarmee het scherm of de module te voorzien van zowel internet als stroom. Je hebt hier een adapter voor nodig aan de kant van de router en het scherm of internet module.

Dit gaat dus als volgt:

Aan de kant van de router:

  • Steek de RJ45 stekker van de POE adapter DS4975 in de router
  • Sluit de 15V DC power adapter aan op de POE adapter (knip het stekkertje af)
  • Steek de netwerkkabel in de POE adapter die naar de deurbel moet lopen

Aan de kant van het scherm of de internet module:

  • Steek de netwerkkabel die van de router komt in de POE adapter
  • Sluit het afgeknipte stekkertje aan op de POE adapter en steek het stekkertje in de internet module of het scherm
  • Steek de RJ45 stekker van de POE adapter in de internet module of in de RJ45 adapter van stekker van het scherm (bij een scherm is direct verbinden van kabels ook mogelijk volgens het scherm hieronder)

 

Als er niet voldoende ruimte is achter het scherm voor de RJ45-adapter, knip het stekkertje van de RJ45-adapter. Maak vervolgende direct verbindingen tussen de draden van de netwerkkabel en die van het stekkertje. Dit kan met connectors zoals op de foto of met tape of alle andere manieren om draden met elkaar te verbinden.

Uitgaande van de netwerkkabel.
Dus links de kleur van de draad in de netwerkkabel, en rechts de kleur van de RJ45-adapter draad.

  1. Wit Oranje moet aan Oranje
  2. Oranje moet aan Blauw
  3. Wit Groen moet aan Zwart
  4. Groen moet aan Geel
  5. Blauw moet aan Groen (niet in gebruik)
  6. Wit Blauw moet aan Rood (niet in gebruik)
  7. Wit Bruin moet aan Wit (niet in gebruik)
  8. Bruin moet aan Bruin (niet in gebruik)

Uitgaande van de RJ45-adapter.
Dus links de kleur van de RJ45-adapter draad en rechts de kleur van de draad in de netwerkkabel.

  1. Oranje moet aan Wit Oranje
  2. Blauw moet aan Oranje
  3. Zwart moet aan Wit Groen
  4. Geel moet aan Groen
  5. Groen moet aan Blauw (niet in gebruik)
  6. Rood moet aan Wit Blauw (niet in gebruik)
  7. Wit moet aan Wit Bruin (niet in gebruik)
  8. Bruin moet aan Bruin (niet in gebruik)

 

Nee. Momenteel is het niet mogelijk om bijvoorbeeld via het ONVIF protocol onze internet camera deurbellen of bewakingscamera’s te koppelen aan een eigen NVR of NAS.

Maar dit is wel een vraag die we vaak krijgen we zijn momenteel wel aan het onderzoeken hoe we dit toch mogelijk kunnen maken. Want wij zijn voor het lokaal en gratis opslaan in plaats van in de cloud vanwege de privacy.

Momenteel is het dus alleen mogelijk om gratis en lokaal op te slaan op de SD-kaart die in het product zelf zit.

Standaard na een reset is de vertraging van de push melding 0 seconden.
Maar als u wilt kan het ook langer duren voordat er een push melding via de app wordt verzonden.
Druk reset kort in om een vertraging van de push melding te stellen:
  • Reset kort: stel een eventuele vertraging in van hoe lang het duurt voordat er een push bericht wordt verzonden:
    • Druk steeds kort op de Reset button op de internet module:
      • Alleen Wit LED aan: 0 sec. vertraging
      • Wit & Rood LED aan: 15 sec. vertraging
      • Wit & Rood & Groen LED aan: 30 sec. vertraging
      • Wit & Rood & Groen & Blauw LED aan: 45 sec. vertraging
    • Kies dus 1 van deze opties. En wacht daarna 5 sec. om de keuze te bevestigen.

 

Druk de reset knop niet te lang in, want anders krijgt de internet module helemaal een reset:

  • Reset lang: druk 5 sec. op de reset knop
    • Na een reset branden deze twee kleuren: Wit (want de module heeft stroom) & Rood knippert langzaam. Zodra de app de module in het netwerk heeft gevonden zal deze snel rood gaan knipperen. Als koppelen gelukt is gaat Blauw branden als er met WiFI is verbonden of Groen als er met een netwerkkabel is verbonden.
In het algemeen:
De kleuren van de LED’s op de internet module hebben deze betekenis:
  • WIT
    • staat aan: internet module heeft stroom (deze moet dus altijd aan staan)
  • ROOD
    • langzaam knipperen: klaar om met de app te verbinden
    • snel knipperen: bezig om te verbinden met de app / internet verbinding verbroken
  • GROEN:
    • staat aan: verbonden met internet via een netwerkkabel
  • BLAUW:
    • staat aan: verbonden met internet via WiFi
Je kunt kort of lang op de reset knop drukken:
  • Reset lang: druk 5 sec. op de reset knop
    • Na een reset branden deze twee kleuren: Wit (want de module heeft stroom) & Rood knippert langzaam. Zodra de app de module in het netwerk heeft gevonden zal deze snel rood gaan knipperen. Als koppelen gelukt is gaat Blauw branden als er met WiFI is verbonden of Groen als er met een netwerkkabel is verbonden.
  • Reset kort: stel een eventuele vertraging in van hoe lang het duurt voordat er een push bericht wordt verzonden:
    • Druk steeds kort op de Reset button op de internet module:
      • Alleen Wit LED aan: 0 sec. vertraging
      • Wit & Rood LED aan: 15 sec. vertraging
      • Wit & Rood & Groen LED aan: 30 sec. vertraging
      • Wit & Rood & Groen & Blauw LED aan: 45 sec. vertraging
    • Kies dus 1 van deze opties. En wacht daarna 5 sec. om de keuze te bevestigen.
De kleuren van de LED’s op de internet module hebben deze betekenis:
  • WIT
    • staat aan: internet module heeft stroom (deze moet dus altijd aan staan)
  • ROOD
    • langzaam knipperen: klaar om met de app te verbinden
    • snel knipperen: bezig om te verbinden met de app / internet verbinding verbroken
  • GROEN:
    • staat aan: verbonden met internet via een netwerkkabel
  • BLAUW:
    • staat aan: verbonden met internet via WiFi
RESET:
De kleuren van de LED’s op de internet module hebben deze betekenis:
  • WIT
    • staat aan: internet module heeft stroom (deze moet dus altijd aan staan)
  • ROOD
    • langzaam knipperen: klaar om met de app te verbinden
    • snel knipperen: bezig om te verbinden met de app / internet verbinding verbroken
  • GROEN:
    • staat aan: verbonden met internet via een netwerkkabel
  • BLAUW:
    • staat aan: verbonden met internet via WiFi
RESET:
Je kunt kort of lang op de reset knop drukken:
  • Reset lang: druk 5 sec. op de reset knop
    • Na een reset branden deze twee kleuren: Wit (want de module heeft stroom) & Rood knippert langzaam. Zodra de app de module in het netwerk heeft gevonden zal deze snel rood gaan knipperen. Als koppelen gelukt is gaat Blauw branden als er met WiFI is verbonden of Groen als er met een netwerkkabel is verbonden.
  • Reset kort: stel een eventuele vertraging in van hoe lang het duurt voordat er een push bericht wordt verzonden:
    • Druk steeds kort op de Reset button op de internet module:
      • Alleen Wit LED aan: 0 sec. vertraging
      • Wit & Rood LED aan: 15 sec. vertraging
      • Wit & Rood & Groen LED aan: 30 sec. vertraging
      • Wit & Rood & Groen & Blauw LED aan: 45 sec. vertraging
    • Kies dus 1 van deze opties. En wacht daarna 5 sec. om de keuze te bevestigen.

120

Zie hier alle beperkingen van de Smart Life app van Tuya: https://support.tuya.com/en/help/_detail/K9q79msw3accz

 

Kabels verbinden kan bijvoorbeeld met tape of met een snelkoppeling:

Ja.

Op deze pagina van Tuya is het mogelijk om het volgende te downloaden:

  1. Tuya GDPR Privacy Compliance Validation Findings Summary gemaakt door TRUSTe
  2. Tuya Smart Cloud Platform White Paper

Zie hier een overzicht van alle certificeringen:

Een deurbel kan met maximaal 20 gebruikers worden gedeeld.

Zie hier alle beperkingen van de Smart Life app van Tuya: https://support.tuya.com/en/help/_detail/K9q79msw3accz

 

Als een kabel te lang wordt, dan vervaagd het beeld. Zie ook het voorbeeld hieronder.

De oplossing hiervoor is om de video kabel te voorzien van een afscherming. Bij een coax kabel is dat het geval: een coax kabel bestaat uit een kern, hier loopt het video signaal doorheen, rondom de kern zit een plastic isolatie en rondom dit plastic zit een metalen hoes/afscherming. Door die hoes kan wel het negatieve deel van de spanning lopen.

A. 0 – 15 meter: UTP netwerkkabel

  • Een netwerkkabel is een hele populaire kabel die vaak voorkomt. Maar de kwaliteit kan verschillen.
    CAT5 is de laagste kwaliteit. CAT5E is al beter. Maar eigenlijk is CAT6 pas van voldoende kwaliteit.
  • Kwaliteit zit hem in: de 8 draden liggen in de kabel verder uit elkaar. Dit is duurder om te maken. Maar verlaagt het effect dat de kabels op elkaar hebben (crosstalk of interferentie). Bij CAT5 en CAT5E is de kans op geluids of beeld problemen te groot, zonder de kabel langer wordt.
  • Als u een netwerkkabel wilt gebruiken, gebruik dan bij voorkeur een CAT6 kabel en doe de bedrading als volgt:

 

  • Maak bijv. deze kleuren combinaties:
    • bruin – verbindt deze met wit (=video)
    • bruin wit – niet gebruiken
    • groen – verbindt deze met geel (=power + )
    • groen wit – niet gebruiken
    • blauw – verbindt deze met blauw (=GND, power -)
    • blauw – niet gebruiken
    • oranje – verbindt deze met rood (=audio)
    • oranje wit – niet gebruiken

 

B. 0 – 20 meter: 4 aderige kabel

 

C. 0 – 100 meter: 2 aderige kabel + coax 

  • Dit kunnen we losse kabels zijn, dus een losse coax kabel + een losse 2 aderige kabel. Of een ‘siamese coax kabel’: een coax kabel met daarbij een 2 aderige draad:

  • Laat video signaal (VD1-Wit) door de kern van de coaxkabel lopen.
    Laat – stroom (GND-Blauw) door de hoes/shield van de coax kabel lopen.
    Laat de audio (AD1-Rood) en + stroom (PWR1-Geel) door een 2 aderige kabel lopen.

D. Algemene informatie

  • Er komt een kabel uit de achterkant van de deurbel. Deze kabel is 60 cm. lang. (was eerst 10 cm., hebben we nu verlengd naar 60 cm.)
  • In het scherm worden aan de achterkant de meegeleverde stekkertjes gestoken. Aan de stekkertjes zitten draden van 10 cm. Deze korte draden moeten vervolgens worden verbonden met de langere kabel die van de deurbel naar het scherm loopt.
  • Aan de meegeleverde 15V DC stroomadapter zit een draad van 1,5 meter en daarna een stekkertje. Knip deze draad door om te verlengen met iedere andere 2 aderige draad.

Meegeleverde stekkers het scherm, draadlengte: 10 cm.

 

Kabel aan achterkant deurbel, draadlengte: 60 cm.

Hoe netwerkkabel, voeding en deurbel aan scherm kunnen worden verbonden.

Kabel aan stroomadapter: 1.5 m., zie onder hoe je kabel kunt verlengen.

Het verbinden van draden kan op verschillende manieren:

1. In elkaar draaien van de kabels en daarna afplakken met tape

2. Met een connector of een kroonsteentje

Dit kan binnen. Of buiten in de hoekmontagebeugel.

Verbinden met tape

Verbinden met connectors

Verlengen van de stroomkabel gaat als volgt: